Üst segment turistin rotasında Bodrum markalaştı

Dünyada seyahat pazarı, koronavirüs pandemisi ardından 2024 yılı boyunca yeni rekorlara hazırlanırken; lüks turizmde de pasta büyüyor. 2028’e kadar lüks seyahat pazarının 578 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağı tahmin ediliyor. Türkiye, son yıllarda artan orandaki payıyla dikkat çekerken, bu yıl da Bodrum başta olmak üzere dünya ‘jet set’inin rotasında yerini alıyor. Bu talebi, turizm merkezlerine üst segment markalar tarafından yapılan otel, restoran, mağaza gibi yatırımlar destekliyor.

ÜST SEGMENT HAREKETLİ

Milliyet’ten Duygu Erdoğan’ın haberine göre, lüks segmentte bölgenin yıl boyu açık olan tesisi konumunda olduklarını belirten Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa, Bodrum’un yatırımcısı Büyükhanlı Kardeşler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Büyükhanlı, 2024’ün ilk 5 ay dikkate alındığında yaz sezonunun da çok iyi geçeceğini öngördüklerini söyledi. Büyükhanlı, “Bu sezon da aldığımız rezervasyonlardan öne çıkan ülkelerin İngiltere, Amerika, Rusya ve Avrupa olduğunu söyleyebiliriz. Türk düğünlerinin gözde mekanları arasında yer alan otelimiz aynı zamanda dünyada büyük bir trend olan Hint, Amerikalı ve İngiliz destinasyon düğünlerine ev sahipliği yapıyor. Aynı zamanda geçen yıl ulusal çapta başlayan Carresse Art sanat projemiz bu yıl uluslararası bir sanat projesi haline geldi ve bu da sanatla ilgilenen birçok misafirimizi de otelimize çekiyor” dedi.

Dünyadaki mevcut çatışma ortamı ve ekonomilerdeki daralmanın en kırılgan sektör olarak turizmde etkili olduğuna vurgu yapan Büyükhanlı, ancak lüks pazarda aksine talebin artarak devam ettiğini söyledi. Buna Rusya’dan örnek veren Büyükhanlı, “Orta gelirli Rus turistler, seyahat planlarını ertelemek veya Rusya içindeki turistik destinasyonları tercih etmek zorunda kalırken, yüksek gelirli turistler bu durumdan neredeyse hiç etkilenmedi. Dünyaca ünlü popüler destinasyonlara seyahat edemeyen Rus turistler, en kolay ulaşabilecekleri ülke olan Türkiye’ye geldiler. Bu durum, bizim gibi üst segment otellere kriz sürecinde önemli bir fayda sağladı” diye konuştu.

EGE VE BODRUM DESTİNASYONU

2024 yılı içinde gelirlerinde yüzde 21 büyüme beklediklerini anlatan Six Senses Kaplankaya Genel Müdürü Can Göktaş, “Bulunduğumuz Ege Bölgesi ve Bodrum özellikle lüks uluslararası resort işletmelerin varlığı, lüks uluslararası yiyecek-içecek işletmelerinin tercihi ve verilen hizmetin kalitesinin yüksekliğinden ötürü tercih edilen bir destinasyon. Her yıl eklenen kaliteli işletmeler ve yüksek hizmet kalitesiyle Bodrum da artık markalaşmış ve üst gelir grubu turistlerin de en çok rağbet ettiği destinasyonlar arasına girmiş durumda. Ayrıca havalimanıyla erişim kolaylığı da turistin tercihinde öne çıkan etkenlerden” dedi.

Tesis özelinde İngiltere, Almanya ve Rusya yanı sıra genel olarak Avrupa ülkeleri ve ABD’den talebin artarak devam etmesini beklediklerini kaydeden Göktaş, dünyadaki mevcut daralma etkenlerine rağmen turist sayısında tüm zamanların rekorunu kıran Türkiye’de 2024 yılında turizmin özellikle lüks sektörüne umutlu ve temkinli yaklaştığını ifade etti.

YENİ YATIRIMLAR YOLDA

Güncel araştırmaların lüks seyahat pazarının 2028’e kadar 578 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağını gösterdiğini belirten turizm odaklı dijital ve performans ajansı IQUEEM’in Kurucusu Berkun Meral, dünya çapında en fazla turist çeken ülkelerden Türkiye’nin lüks pazarda da büyük avantajlara sahip olduğunu söyledi. Meral, “Bu yıl Didim, Side, Alanya, Belek, Bodrum, Fethiye gibi lokasyonlarda açılacak en az 10 prestijli ve geniş ölçekli tesis olduğu biliniyor” dedi.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir